Verhalen brengen organisaties, mensen en merken tot leven. Ze verbinden werknemers, klanten en stakeholders op emotioneel niveau en maken feiten toegankelijk en memorabel. In een tijd waarin klanten steeds vaker producten of diensten kiezen waarbij ze zich goed voelen, leveren verhalen de overtuigingskracht voor hun keuze.
Volgens Robert Mc Kee, bekroond scenarioschrijver en -docent, kun je mensen het beste overtuigen met een aansprekend verhaal. In een verhaal verweef je niet alleen een heleboel informatie, maar spreek je ook de emoties van de luisteraar of lezer aan. Een overtuigend verhaal schrijven is niet gemakkelijk. Het is vrij eenvoudig om lijstjes te maken met argumenten die ideeën of producten zouden moeten verkopen. Maar het vraagt inlevingsvermogen en schrijftalent om van deze argumenten een verhaal te maken dat de lezer raakt en doet onthouden.
Centraal Verhaal combineert inlevingsvermogen en passie voor tekstschrijven met strategische marketingkennis en sales ervaring. Dat levert u een aansprekend verhaal op waarmee u relaties tot (re)actie aanzet. Bovendien kunnen wij u ondersteunen, om storytelling op structurele basis in en voor uw organisatie door te voeren.